logo MDK
Voda

Voda


MONTESSORI 3. C – vodní plochy

13. 6. 2019

Úterní den 11.6. naše Montessori 3. třída mapovala vodní prvky v okolí školy, resp. s pomocí mapy v celé lokalitě Prahy 7. Děti přicházely s návrhy, jaký význam mají vodní plochy zejména ve městech.

Poté jsme zkoumali opticky kvalitu vody v jednotlivých jezírkách ve Stromovce. Překvapila nás jejich čistota.

Na tuto akci navážeme účastí na akci AKVAPARK, v rámci které půjdeme s odborníkem lovit do Stromovky síťkou vodní živočichy a budeme je určovat.  


Galerie

PROJEKTOVÝ DEN – VODA

30. 4. 2019

Žáci tříd 6. A + 6. B prezentovali v pondělí 29.4.2019 II. část projektu VODA. Jejich řízená beseda spočívala v tom, jak je voda pro nás všechny na světě velmi důležitá. Nemělo by se s ní plýtvat, ale správně hospodařit. Je velmi důležité, jak člověk na přírodu nahlíží a zasahuje do ní. Náklady a úpravy na pitnou vodu neustále vzrůstají a okolní příroda začíná ztrácet na své stabilitě.

V oblasti hospodaření s dešťovou vodou rozhoduje stav a úroveň využívání různé techniky, která řeší jak snížit odvody dešťových vod do kanalizace. Kanalizační řady a následně i čistírny odpadních vod jsou po přívalových srážkách silně přeplněny a nemohou tak pokrýt půdní a zelené plochy.


Galerie

Školní družinka – VODA

30. 4. 2019

Školní družinka začala své pozorování v BIO třídě v areálu ZŠ Korunovační. Rozdělila výzkum do tří částí voda – beton, voda – zámková dlažba, voda – volná půda. Žáci měli možnost pozorovat rozlévání vody na betonové kostce, vypařování, velikost vodní mapy a vsakování. Zaprášená betonová kostka odplavila zaprášený film a poté se na sluníčku odpařovala. Každý výzkumný vzorek byl jiný a hypotézy vyšly rozdílné. Víme, že voda je tou nejdůležitější kapalinou na světě. Je velmi dobré s ní šetřit a zbytečně neplýtvat. Jsou země a destinace, které trpí velkým nedostatkem vody a suchem.


Galerie

VODA A STROMOVKA – 6. B

14. 3. 2019

V druhé části projektu VODA třída 6. B zamířila do Stromovky na Praze 7, která je nově vysázená zelení
a  upravenými vodními plochami. Krásné slunečné počasí odhalilo tajemství, které se vylouplo po zimě. Naproti nám šli zvědaví kačeři, divoké kachny a připluly nás uvítat labutě. Vodní nádrže byly čiré a mohli jsme se pokochat krásou na samém dně. Těšíme se na pozorování, výzkumné vzorky a hypotézy.

 

 


Galerie

VODA JE ŽIVOT – 6. A

6. 3. 2019

V druhé části  projektu s názvem VODA vyrazila 6. A na výukovou výpravu do Zemědělského muzea, kde nás čekalo téma: VODA JE ŽIVOT. V muzeu se nás ujal lektor, který nám v učebně formou řízené besedy a prezentace seznámil s výukovým programem pro II. stupeň. Padly tam otázky: Co to voda vůbec je? Jakým způsobem jí získáváme? Kde jí je hodně a málo? Jaké je její využití? Rozdíl mezi slanou a sladkou vodou? Nejdůležitější pro nás všechny bylo, že voda je vzácný dar a neměli bychom s ní plýtvat. Někdy se to tak neděje a v jiných zemím populace strádá.

Světový den vody byl Organizací spojených národů určen na 22. března 1993

 

 


Galerie