logo MDK
Zkoumané lokality

Zkoumané lokality


Výběr problémové lokality

10. 12. 2023

22.2.2023 došlo na shrnutí názorů od spoluobčanů i rodičů. Týmy společně vyhodnotily, které lokality od dotazovaných zazněly vícekrát. Tři nejvíc se opakující byly ty, které byly dál zvažovány. Do diskuze vstoupily samozřejmě i názory samotných žáků. Jedním z typů byla oblast u stanice metra Flóra a také jeden z rodičovských typů, a sice náměstí U Orionky. Po delší vzájemné diskuzi byla jako problémovou lokalitu vybrána právě Orionka, resp. náměstí U Orionky a plácek kolem Obelisku Orionka. Důvodem byla jednak její neutěšenost, jak vzhledem k ovzduší, zeleni i vodě a zároveň docházková vzdálenost od školy, byť se nachází na území Prahy 10, zatímco škola na Praze 3.

Za kontrolní lokalitu byly zvolené Sady Svatopluka Čecha.


Galerie

Úvodní hodina

18. 4. 2023

15.2.2023 proběhla úvodní hodina, kdy jsme diskutovali nad tím, co je životní prostředí, co ho ovlivňuje, jak vypadá zdravé a jak nezdravé životní prostředí. Své názory žáci vyjádřili na velké archy papíru.

Poté jsme si představili náplň projektu a jeho tematické okruhy. Někteří ještě udělali úvodní dotazník, většina to ale stihla ještě na konci roku. Následovala diskuze na vyjasnění toho, co je to klima a mikroklima, v jakém žijeme klimatu. Ujasnili jsme si vztah mezi pojmem klima a podnebí a ve srovnání odlišného klimatu u nás, v Egyptě či Aljašce jsme určovali, čím je podnebí charakterizované.

Obdobně, ve srovnání různých tříd resp. tříd v různých podmínkách (hodně oken, málo, před, po vyučování-nevyvětráno, přetopeno, zima, třída v suterénu, kde je vlhko, množství rostlin, přeplněnost třídy atd.) jsme si vysvětlili, čím je dáno mikroklima třídy. Žáci si tak zvědomili, jak mikroklima třídy, ale i širšího okolí (například právě okolí školy) ovlivňuje naši psychickou pohodu i fyzické zdraví a že má smysl se ním zabývat a působit na něj pozitivně.

Proběhlo rozdělení do 3 týmů, tak aby všem bylo příjemně, pracovali týmově a nikdo se necítil osamoceně – Klimatičtí ufoni, Vzdušní cirkulárka a Pepínův CO2.

Následně žáci promýšleli problematickou lokalitu v okolí školy, na mapě s vyznačenou městskou částí Praha 3 (a nejbližších okolních částech) tři lokality o max. ploše do 500x500m. Poté proběhlo dotazování spoluobčanů (kteří v okolí školy bydlí nebo pracují) na jejich názor na problémovou lokalitu.


Galerie